بررسی تاثیر هوش هیجانی برپیشرفت تحصیلی
خلاصه پژوهش
این پژوهش به منظور بررسی رابطه بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در جامعه آماری دانش آموزان منطقهه گیلان در مقطع راهنمایی با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی از دو شهرستان واز هر شهر یک مدرسه واز هر مدرسه ۱۵ نفر انتخاب شدند و با استفاده از آزمون هوش هیجانی پل به آزمون فرضیه تحقیق که عبارت است از رابطه بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی پرداختیم نتایج به دست آمده از پژوهش نشان داده است که بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی رابطه معناداری وجود دارد.