مقاله استیگانوگرافی دیجیتال

مقاله استیگانوگرافی دیجیتال


استیگانوگرافی دیجیتال: پنهان سازی داده‌ها در داخل داده‌ها

حجم فایل: ۲۹۲KB

تعداد صفحه: ۱۳صفحه

فرمت فایل: PDF

قیمت فایل: ۱۴۰۰۰هزار تومان

در صورت دانلود مقاله انگلیسی اینجا کلیک کنید.

مقاله استیگانوگرافی دیجیتالمقاله استیگانوگرافی دیجیتال

مقاله استیگانوگرافی دیجیتال

DigitalSteganography:
Hiding Data within Data

To human eyes, data usually contains known forms, like images, e-mail, sounds, and text. Most Internet data naturally includes gratuitous headers, too. These are media exploited using new controversial logical encodings: steganography and marking. Take a moment and think about my first paragraph. If your only thoughts are that I wrote a vague and awkward introduction, then I have succeeded in using a very simple form of steganography. Observe the first letter of every word in the
first paragraph and then add some appropriate spaces in the resulting string of characters. You
should discover a hidden message: “The duck flies at midnight. Tame uncle sam.”

If you suspected that my first paragraph contained a hidden message before I told you it was there, then my attempt at steganography failed. My chances of success are fairly high, however, given that most individuals never consider the fact that there is more than one way to parse something that looks like written English in a magazine. Internet users frequently need to store, send, or receive private information. The most common way to do this is to transform the data into a different
form.

The resulting data can be understood only by those who know how to return it to its
original form. This method of protecting information is known as encryption. A major drawback to
encryption is that the existence of data is not hidden. Data that has been encrypted, although
unreadable, still exists as data. If given enough time, someone could eventually unencrypt the
data. A solution to this problem is steganography.

استیگانوگرافی دیجیتال: پنهان سازی داده‌ها در داخل داده‌ها

مقاله استیگانوگرافی دیجیتال – برای چشمان انسان، داده‌ها معمولاً حاوی فرمهای معین، از قبیل تصاویر، ایمیل، اصوات، و متن است. اکثر داده‌های اینترنتی بطور کلی شامل عناوین بلا استفاده نیز می باشند. اینها بصورت رسانه ای و با استفاده از رمزگشاهای منطقی معمول مشخص می شوند که در واقع همان استیگانوگرافی و علامت گذاری می باشد. لحظه ای در مورد پاراگراف اول من فکر کنید. اگر فکر و اندیشه شما فقط این باشد که من یک مقدمه مبهم و غیر استادانه نوشته ام، در این صورت من در بکارگیری یک فرم بسیار زاده از استیگانوگرافی (پنهان کردن داده‌ها در یک لفافه) موفق بوده ام. حرف اول هر کلمه را در پاراگراف اول مشاهده کرده و سپس فضاهای مناسبی را در مابقی رشته کاراکترها اضافه کنید. شما یک پیام مخفی را کشف خواهید کرد: «اردک در نیمه شب پرواز می کند. تام دایی سام.»

اگر شما شک دارید که پاراگراف اول من حاوی این پیام مخفی می باشد البته تا قبل از اینکه خودم این را به شما گفته باشم، در این صورت تلاش من برای پنهان سازی و در لفافه گذاری پیام با شکست مواجه شده است. شانس من در موفقیت نسبتاً بالا بوده است هرچند که بیشتر افراد هرگز این واقعیت را در نظر نمی گیرند که بیش از یک راه برای تجزیه و تحلیل چیزی که شبیه نوشته های انگلیسی در یک مجله بنظر می رسند، وجود دارد. کاربران اینترنت به دفعات نیاز به ذخیره، ارسال و یا دریافت اطلاعات خصوصی و شخصی پیدا می کنند.

معمول ترین راه برای انجام این کار انتقال داده‌ها به صورت فرمی متفاوت است. داده‌های حاصل را تنها کسانی درک می کنند که می دانند چطور آن را به فرم اولیه برگردانند. این روش حفاظت از اطلاعات را پنهان سازی می گویند. عیب اصلی پنهان سازی آن است که وجود داده‌ها را نمی توان مخفی کرد. داده‌هایی که مخفی شده اند، اگرچه غیر قابل خواندن هستند اما هنوز بعنوان داده و اطلاعات، وجود دارند. اگر زمان کافی وجود داشته باشد ممکن است فردی بتواند داده‌ها را از حالت پنهان خارج و رمز گشایی کند. یک راه حل برای این مشکل، استیگانوگرافی است.

 

 

مقاله استیگانوگرافی دیجیتال

مقاله استیگانوگرافی دیجیتال

مقاله استیگانوگرافی دیجیتال

مقاله استیگانوگرافی دیجیتال

مقاله استیگانوگرافی دیجیتال

مقاله استیگانوگرافی دیجیتال

  • قیمت محصول: 14000 تومان
  • تعداد صفحه: 13صفحه
  • فرمت: PDF
  • حجم فایل: 292KB
14000 تومان – خرید
محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.