شبکه های سنسور خطی بی سیم

شبکه های سنسور خطی بی سیم


شبکه های سنسور خطی بی سیم

شبکه های سنسور خطی بی سیم: دسته بندی و کاربردها

حجم فایل : ۴۲۴KB

تعداد صفحه : ۳۰ صفحه

فرمت فایل : PDF

قیمت فایل : ۱۹۰۰۰هزار تومان

در صورا دانلود مقاله انگلیسی اینجا کلیک کنید.

شبکه های سنسور خطی بی سیمشبکه های سنسور خطی بی سیم

شبکه های سنسور خطی بی سیم

Linear wirelesssensornetworks:Classificationandapplications

a b s t r a c t

Wireless sensor networks (WSNs) constitute a rapidly growing technology,taking advantage of
advances in electronic miniaturization that consume less energy for both processing and communica- tion.The cost of these devicesis also constantly decreasing ,making it possible to use a large number of sensor devices in a wide array of commercial ,environmental ,military ,andhealthcarefields .Many of these applications involve placing these sors inalinear form ,making aspecial class of these networks which we define as a Linear Sensor Network (LSN). In this paper ,the concept of LSNs is expanded,along with a set of applications for which this type of network is appropriate.

In addition ,motivation for designing specialized protocol is provided that explores linearity of the network to increase the communication efficiency ,reliability ,faulttolerance ,energy savings and network lifetime. Further- more ,classification of LSNs from both topological and hierarchical points of views,is presented and various characteristics ,research challenges and underlying opportunities are discussed.Simulation experiments are also presented to compare the performance and reliability of LSNs.

Keywords:

Ad hoc and sensor networks Applications of linear sensor networks Networking frameworks Routing

چکیده

شبکه های سنسور خطی بی سیم – شبکه های سنسور بی سیم (WSN) یک فناوری سریعا در حال رشد را تشکیل می دهند که از مزیت پیشرفتهای ایجاد شده در مینیاتوری شدن قطعات الکترونیکی سود می برند چرا که از انرژی کمتری برای پردازش و ارتباطات استفاده می کنند. هزینه این ابزارها و دستگاهها نیز به تبع آن کاهش می یابد و امکان استفاده از تعداد زیادی دستگاههای سنسور را در یک آرایه گسترده تجاری، محیطی، نظامی و در زمینه های مراقبت از سلامت فراهم می سازد.

بسیاری از این کاربردها مستلزم قرار دادن سنسورها در یک فرم خطی می باشند که کلاس خاصی از این شبکه ها را ایجاد می کنند و ما آن را با نام شبکه سنسور خطی (LSN) می شناسیم. در این مقاله مفهوم LSN ها توسعه داده شده و مجموعه ای از کاربردها را برای این نوع از شبکه که متناسب با آن است ارائه می کنیم.

در ضمن انگیزه ای برای ایجاد و طراحی پروتکل اختصاصی فراهم می شود که خطی بودن شبکه را برای افزایش قابلیت کارکردی ارتباطی، پایایی، تحمل خطا و نقص، صرفه جویی در مصرف انرژی و طول عمر شبکه مورد بررسی قرار می دهد. همچنین طبقه بندی LSNها از روی دیدگاههای سلسله مراتبی و توپولوژی (مکان شناسی) ارائه می شود و مشخصه های گوناگون، چالشهای تحقیقاتی و فرصتهای موجود هم مورد بحث قرار می گیرند. آزمایشات شبیه سازی هم برای مقایسه عملکرد و پایایی و اعتبار LSN ها ارائه می گردد.

کلمات کلیدی

شبکه های سنسور و تک کاره، کاربردهای شبکه های سنسور خطی، چارچوبهای شبکه بندی، مسیرگزینی

  • قیمت محصول: 19000 تومان
  • تعداد صفحه: 30 صفحه
  • فرمت: PDF
  • حجم فایل: 424KB
19000 تومان – خرید
محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.