باتری ها و منابع گوناگون انرژی

باتری ها و منابع گوناگون انرژی


مقاله انگلیسی باتری ها و منابع گوناگون انرژی

باتری ها و منابع گوناگون انرژی

حجم فایل:۱٫۳۳MB

تعداد صفحه:۵۷صفحه

فرمت فایل: PDF

قیمت فایل: ۱۹۰۰۰هزار تومان

در صورت دانلود مقاله انگلیسی اینجا کلیک کنید.

باتری ها و منابع گوناگون انرژیhttp://tibafile.irباتری ها و منابع گوناگون انرژی

باتری ها و منابع گوناگون انرژیباتری ها و منابع گوناگون انرژی

مقدمه ای بر باتری ها

باتری ابزاری است که انرژی شیمیایی را به الکتریسیته تبدیل می کند. اگر یک دستگاه مصرف کننده بین ترمینال های باتری قرار داده شود، جریانی که برقرار می گردد، آن دستگاه را راه اندازی خواهد کرد. باتری ها برای بسیاری از دستگاه های الکترونیک، جزئی ناگزیر هستند و برای بسیاری از دستگاه هایی که به هنگام قطع برق اصلی نیاز به الکتریسیته دارند، یک ضرورت می باشند. برای مثال بدون باتری، دیگر کامپیوترهای لپ تاپ یا گوشی های موبایل دیگر کار نخواهند کرد. در حال حاضر باتری بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد و باتری ها تقریبا در همه محصولات صنعتی و مصرفی حضور دارند.

برخی مثال های عملی استفاده از باتری ها عبارتند از:

در لپ تاپ ها، دوربین ها، گوشی های موبایل، خودروها، ساعت های مچی و دیواری، تجهیزات امنیتی، کنتورهای الکترونیک، سنسورهای هشدار نسبت به دود، کنتورهایی که برای قرائت گاز و آب و برق مصرفی در خانه ها بکار می روند، دوربین های اندوسکوپی برای مشاهده قسمت های داخلی بدن، دستگاه های فرستنده و گیرنده جهت گردآوری اطلاعات بزرگراه ها که در کل دنیا مورد استفاده می باشند.

باتری ها به دو گروه تقسیم می شوند:

باتریهای اولیه که برای شارژ شدن مجدد طراحی نشده اند و یکبار مصرف هستند؛ باتری های ثانویه که برای شارژ مجدد طراحی شده اند مانند آنهایی که در گوشی های موبایل بکار می روند.

در سال های اخیر طراحی باتریهایی با سایز کمتر اما با طول عمر و ظرفیت بیشتر، به یک ضرورت تبدیل شده است. اگر در یک کاربرد، ‌نیاز به باتری هایی با توان بیشتر و سایز کوچکتر داشته باشند در این صورت از باتری های ۱٫۵V استفاده می کنند و اگر نیاز به طول عمر بیشتری داشته باشند در این صورت از باتری های ۳V تا ۳٫۶V استفاده می کنند. در دهه ۱۹۷۰، باتریهای منگنز ۱٫۵V به تدریج جای خود را به باتری های قلیایی دادند.

باتری ها و منابع گوناگون انرژی

باتری های اکسید نقره به تدریج در دهه ۱۹۶۰ معرفی شدند و هنوز هم فناوری آن برای باتری های ساعت مچی امروزی، ترجیح داده می شود. باتری های یون لیتیم در دهه ۱۹۷۰ عرضه شدند و این بخاطر کاربردهایی با نیاز به طول عمر بیشتر باتری ها بود. اما برخی از باتری ها که می دانیم بیش از ۱۰ سال عمر می کنند (قبل از اینکه نیاز به تعویض پیدا کنند) مشخصه ای است که بیان می دارد این باتریها همچنان برای دوربین های دیجیتال امروزی و برخی ساعت های کامپیوتری و ساعت مچی، همچنان مورد تقاضا می باشند. باتری های لیتیم قادرند جریان های بالایی را ارائه کنند و به همین خاطر هم گران قیمت هستند. انواع بیشتر باتری ها و کاربردهای آنها در جدول ۴-۲ آمده است.

  • قیمت محصول: 19000 تومان
  • تعداد صفحه: 57صفحه
  • فرمت: PDF
محصولات مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.