مدیریت سبک زندگی و حقوق متقابل افراد، حقوق افراد در خانواده، جامعه و رسانه ها

مدیریت سبک زندگی و حقوق متقابل افراد، حقوق افراد در خانواده، جامعه و رسانه ها

مدیریت سبک زندگی و حقوق متقابل افراد، حقوق افراد در خانواده، جامعه و
رسانه ها

رسانه های جمعی وخانواده
خانواده اولین، مهم ترین محیط زندگی برای فرزندان است و در معرفی سبک زندگی نقش اصلی را ایفا می کند. خانواده باارتباط چهره به چهره و عاطفی بر شکل گیری هویت فرد تأثیر عمیقی دارد و ریشه های هویت های پایدار و ماندگار فرزندان درخانواده شکل می گیرد.اعضای خانواده با حضور مستمر و طبیعی از ظاهرنمایی به دورند و ارتباط فراگیر و همه جانبه، مهم ترین پشتوانه معنوی و مادی افراد به حساب می آید. دغدغه خانواده ها جذب مخاطب نیست؛ چه اینکه مخاطب در اختیار اوست و ارتباطات عمیق عاطفی موجب می شود بریدن از هویت خانوادگی سخت باشد. آنچه برای خانواده مهم است، شکل دادن به شخصیت افراد مطابق خواسته خانواده است امروزه پس از خانواده، رسانه ها و از همه مهمتر تلویزیون در تولید و معرفی سبک زندگی و شکل دهی به هویت و شخصیت افراد نقش دارند. بی تردید، هم سویی این دو و بهره گیری از ظرفیت های ممتاز هر یک می تواند توان این دو را دو چندان سازد . در فضای زیست کنونی، شکل گیری شبکه ذهنی و تکون هویت، به شدت متأثر از پدیده های فراقومی، فرامذهبی و فراملی است که تحت عنوان جهان وطنی، جهان شمولی، نظام جهانی و جهانی سازی مطرح می شود. تحت تأثیر این گونه رسانه ها، همه تجارب در یک جا جمع می شوند و شخص به صورت هم زمان می تواند رویدادهای واقع در فاصله های دور را احساس کند. این پدیده با وجود ظرفیت عظیم نهفته در جهان اسلام می تواند با راهبری عالمانه، فرصت محسوب شود، ولی چالشی جدی در مقابل هویت های محلی و مورد انتظار نیز هست و متولیان فرهنگ سازی و هویت بخشی باید در ورود به شبکه ذهنی مخاطبان خود، این امر را رصد کنند

5000 تومان – خرید

 

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.