رشته حسابداری

1000 تومان – خرید
مقدمه

هدف حسابداری جمع آوری وارائه اطلاعات مفید , به موقع وکامل برای استفاده کنندگان می باشد.

استفاده کننده گان از اطلاعات حسابداری افراد درون سازمان مانند مدیران سطوح مختلف وافراد بیرون سازمان هستند.

مدیریت برای نیل به اهداف سازمانی نیازمند ابزارهای توانمند است که زمان کمتری به خود اختصاص دهند وهمچنین هزینه کمی صرف خود کنند .

امروزه با توجه به پیشرفت فناوری ودر اختیار داشتن نرم افزار های مختلف مدیران را در رسیدن به اهدافشان یاری می کنند.

این نرم افزارها داده های حسابداری وسایر اطلاعات با اهمیت را تبدیل به اطلاعات مفید می کنند .و مدیران وحسابداران را در اتخاذ تصمیمات مهم یاری می کنند.

آشنایی با نرم افزار هلو:

۱-تهیه فاکتور خرید

ابتدا بر روی گزینه فاکتور کلیک می کنیم و روی صفحه باز شده روی گزینه خرید کلیک می کنیم

تاریخ پیش فرض را اصلاح میکنیم.

نام کالا را وارد می کنیم بعد تعداد آنها را وارد می کنیم سپس مبلغ را وارد می کنیم .

اگرتعداد کالا بیش از یک دستگاه بود سیستم به صورت خودکار مبلغ را جمع می نماید.

شماره فاکتور در پایین صفحه قسمت توضیحات وارد می شود.

۲-تهیه فاگتور فروش

بر روی گزینه فاکتور کلیک می کنیم ودر روی صفحه باز شده روی گزینه فروش کلیک می کنیم.

ابتدا باید اسم خریدار را وارد کنیم به این منظور لیست اسامی را باز می کنیم و اسم مورد نظر را انتخاب می کنیم .

اسم مورد نظر ممکن است در لیست اسامی موجود نباشد بازدن کلید (f7)اسم خریدار جدیدرا وارد می کنیم. اول نام خانوادگی بعد اسم.

بر روی گزینه طرف حساب کلیک می کنیم کد بدهکاری را برای خریدار تیک میزنیم.

بر روی فاکتور فروش وقتی نام کالا را وارد می کنیم در قسمت تعداد به طور پیش فرض عدد می آید آن عدد نشان دهنده ی تعداد اقلام موجود در انبار است.

هنگام تهیه فاکتوراگر کالا مورد نظر در انبار موجود نباشد ابتدا باید آن را تعریف کنیم.

۳-صدور سند

بر روی صدور سند کلیک میکنیم /تاریخ پیش فرض را اصلاح می کنیم/روی کد حساب کلیک می کنیم وبا درج یک عدد دلخواه خود سیستم لیست حسابها را برای ما باز میکند.

به این ترتیب میتوانیم حساب مورد نیاز را انتخاب کنیم.همچنین می توان کد حساب را وارد کرد.

برای مثال :کد حساب بستانکار با عدد۴ شروع می شود و هزینه ها با عدد ۶ شروع می شود.

اگر حساب مورد نظر در این لیست وجود نداشت آن را ایجاد می کنیم.

در قسمت توضیحات شرح می دهیم.

– برای اینکه بدانیم مبلغ حسابها چقدر است می توانیم به قسمت گزارشات رجوع کنیم

– عوارض و مالیات به صورت پیش پرداخت هستند.

– تاریخ اسناد باید به ترتیب باشد.

۴-اصلاحات

برای اصلاح یا حذف سند روی گزینه اصلاحات کلیک می کنیم /حذف یا اصلاح سند را بر حسب مورد انتخاب می کنیم.

– برای باز بینی سند به صورت وضعیت اسناد صادره رجوع می کنیم .

نرم افزار رافع ۶

۱-تعریف کاربران:

یکی از قابلیت های این برنامه معرفی تعداد زیادی کاربر باحیطه دسترسی متفاوت می باشد که همه ی این کاربران را می توان در جاهای مختلف کنترل نمود.برای معرفی کاربران از منوی پشتیبانی سیستم /پرونده های کاربران رافع ۶ می توان استفاده کرد.

۲-تعریف پرسنل یا کارکنان سازمان:

با انتخاب منوی حقوق ودستمزد /اطلاعات پایه ی حقوق و دستمزد/ثبت اطلاعات پایه پرسنلی وارد صفحه (فهرست پرسنل حقوق بگیر)می شویم.

۳-اصلاح فرم پرسنلی:

در صورت نیاز به هر گونه تغییر مشخصات افراد تحت تکلف (همسر وفرزندان)حقوق پایه و غیره باشد از گزینه «اصلاح فرم پرسنلی »استفاده می شود.پس از اصلاح وتغییر موارد لازم در پایان« ثبت مشخصات » را کلیک کرده وسپس کلید تایید را کلیک می کنیم.

۴-نحوه محاسبه فیش حقوقی

الف:محاسبه اتوماتیک توسط سیستم:

در صورتی که کارتکس کارکنان (ساعت کارت زنی ) به صورت اتوماتیک به سیستم حسابداری متصل باشد این گزینه را فعال می نماییم که شامل گزینه های زیر می باشد :

– روش ساعتی روزانه

– روش ساعتی ماهیانه

– روش روز مزدی

مطالب مرتبط
عشق در ادبیاتعشق در ادبیات 19 مرداد 94
شعر امروزشعر امروز 14 مرداد 94

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.