کارآموزی سیستم حقوق دستمزد شهرداری

3000 تومان – خرید
آشنایی با محل کاراموزی

منطقه ۵ شهرداری تهران در شمال غربی تهران واقع گردیده است . قبل از شکل گیری منطقه ۲۲ شهر تهران ،منطقه ۵ به عنوان غربی ترین حد شهر تهران به حساب می آمده است. محدوده ای که روزگاری روستاهای سرسبز حاشیه تهران را تشکیل می داده که به دلیل قرار گرفتن در کوهپایه دارای آب و هوای مطلوب ،دسترسی مناسب ،بافت شهرسازی متمایز و بسیاری از عوامل دیگر سبب شد که طی دو دهه گذشته این منطقه بیترین رشد جمعیت و کالبد را داشته باشد. این منطقه با مساحت تقریبی ۵۲۸۷/۳ هکتار ،جمعیتی ۸۰۰هزار نفر را در خود جای داده است . حدود و ثغور این منطقه در تقسیمات شهر تهران به گونه زیر است:

–   از شمال به ارتفاعات شمال تهران
–   از شرق به بزرگراه آیت الله اشرفی اصفهانی -محمد علی جناح
–   از جنوب به جاده مخصوص کرج
–   از غرب به مسیل کن
منطقه ۵ از شرق همسایه منطقه ۲ ،از جنوب مجاور منطقه ۹و از غرب در مجاورت مناطق ۲۱و۲۲ می باشد، همانطور که گفته شد شمال منطقه را نیز ارتفاعات شمالی شهر تهران را شکل داده است.
بر اساس تقسیمات داخلی ملاک عمل شهرداری در وضع موجود منطقه ۵ از ۷ ناحیه و ۲۹ محله تشکیل شده است. در بین نواحی هفت گانه منطقه ، ناحیه ۳ با بیشترین مساحت مشتمل بر ۸ محله و ناحیه ۵ با کمترین مساحت از ۳ محله تشکیل شده است .

پیشینه اجمالی و مراحل گسترش و توسعه کالبدی منطقه ۵ شهرداری تهران:

بستر های اولیه سکونت در منطقه ۵ را می توان در ۵ محله آن دانست که مهمترین آن روستای کن میباشد.علاوه بر روستای کن ۵ محدوده دیگر که از لحاظ قدمت به مانند کن به گذشته دور باز می گردند،عبارتند از باغ فیض،ده حصارک،مرادآباد،حسن آبادو وسک ،دو محدوده حسن آباد و وسک در درون بافت شهری منطقه حل شده و اثر قابل ملاحظه ای از آنان به جای نمانده است ،ولی سه محدوده دیگر آن کماکان         آثاری   ازگذشته را در خود       دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.