نگرش اقتصادی به روابط عمومی

مقدمه

حرفه‌ای کردن روابط عمومی

پیش به سوی اصلاحات اساسی

حرفه‌ای کردن روابط عمومی

حصول حالت حرفه‌ای برای روابط عمومی مهم است، زیراکه با چنین شناختی می‌توان به احترام و آرزوهای اجتماعی نایل آید و به خوبی تشخیصآشکار تبلیغات از واقعیت را آسان کرد.

در ادبیات روابط عمومی که با مفهومحرفه‌ای بودن در ارتباط‌ است، تمایل قوی‌ای وجود دارد تا آن را به عنوان چیزی تلقیکند که به طور انفرادی به کار برده می‌شود تا اینکه شغل تلقی شود.

این پرسش کهچه حدی از اکثریت موردنیاز است و چه راه آسانی برای بیرون راندن مناظرات ازپرسش‌های مهمی که درباره نقش روابط عمومی در جامعه به نظر می‌رسد، افق دید راوسیع‌تر می‌کند؛ شیوه «گرونیگ» و «هانت» _ که منحصرا در اینجا به کار گرفته‌اند _ شبیه است به آنچه که در حوزه روابط عمومی تا حد پرسش‌هایی درباره رفتار انفرادیتنزل پیدا می‌کند. این گونه نیست که چنین تقربی برای خودش طرفداری نداشته باشد،مساله در عدم وجود جایگزین‌هایی است که شکاف اصلی را در ادبیات جامعه‌شناسی روابطعمومی ایجاد می‌کنند. بدون شک این شکاف در موقع خود توسط دانشجویان روابط عمومی (کهدارای زمینه یا علاقه‌مند به جامعه‌شناسی، سیاست و مطالعات مردمی هستند و آنان درپاسخگویی به چنین سئوالاتی بهتر عمل کنند، مجهز می‌کند) پرخواهد شد.

روابط عمومیدر ایالات متحده آمریکا یک بنیان علمی و نیز یک اجتماع حرفه‌ای و مجموعه‌ای ازاخلاقیات نظام یافته برای شتاب دادن به کار است و کارورزان روابط عمومی با انجامامتحانات و یک شیوه گزارش تخلفات شامل بازنگری و انتقاد کردن نیز زیرساختی برایافزایش منابع روابط عمومی و فرهنگ و مواد درسی معین در سطح دانشگاه ارایهمی‌دهند.
دیگران فقط روابط عمومی را _ هر چند که پیش از آن به صورت حرفه‌ای عملکرده باشند _ گاهی کلید محک نادیده‌ایکه از ادبیات جامعه‌شناسی بروز می‌کند، توصیفمی‌کنند.

مطالب مرتبط
زبان تخصصیزبان تخصصی 03 تیر 94

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.