کارآفرینی طراحی سایت فروش فضا وتکثیر

3000 تومان – خرید
۱- 
خلاصه مدیریتی، اجرایی

صنعت گردشگری تا پایان دهه آینده در صدر جدول صنایع پردرآمد جهان قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود بیش از ۴۰ درصد اشتغال جهان را به خود اختصاص دهد. این صنعت با بخش‌های مختلف اقتصاد به طور مستقیم و غیر مستقیم در تعامل قرار دارد و با داشتن اثرات مثبت عمیق و متقابل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از بخش‌های حائز اهمیت و مهم به شمار می‌رود. اگرچه ایران جزو ۱۰ کشور نخست جهان به لحاظ جاذبه‌های گردشگری است، اما سهم ناچیزی را در جذب گردشگر به خود اختصاص داده است. لذا این رسالت بر دوش هر ایرانی عاشق وطن خواهد بود تا کشوری را که به تعبیری قطعه‌ای از بهشت، مصداق بارز آنست به جایگاهی رساند که خورشید هرگز در پهنه‌اش غروب نکند.

امروزه در صنعت گردشگری باید از تبلیغات به عنوان مهمترین ابزار بصورت حرفه‌ای استفاده کرد، زیرا تبلیغات حرفه‌ای می‌تواند به عنوان ابزار برنده‌ای برای پیشرفت اهداف فرهنگی در داخل و خارج مد نظر قرار گیرد. برای فعالیت‌های تبلیغاتی در صنعت گردشگری در دنیای امروز باید با این اعتقاد و ایمان به تبلیغات نگریسته شود که تبلیغات هزینه نبوده، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری بنیادی و اصولی برای پیشبرد اهداف سازمانی و ملی است و در صورت اجرای صحیح و اصولی‌ می‌تواند دستاوردهای ارزشمندی را به همراه داشته باشد. در این رابطه ، هدف و وظیفه تبلیغات افزایش بزرگ ” بازاریابی و بازار افزایی” است و هرگونه بی توجهی و عدم بهره برداری صحیح از این ابزار، نه تنها عدم موفقیت را در پی داشته، بلکه موجبات عقب ماندن از رقابت‌ها و سبقت‌های بازار‌یابی جهانگردی و در نهایت شکست و ورشکستگی در دنیای بازاریابی صحیح و اصولی در این عرصه بین المللی را در پی خواهد داشت.به‌طور کلی توجه به جاذبه‌های گردشگری و استفاده از تبلیغات و ارتباطات قوی و علمی و سرمایه‌گذاری‌های مناسب با سبک مدیریتی منسجم عامل اصلی تبدیل پتانسیل‌های موجود به نیروهای بالفعل برای رشد بیشتر کشور خواهد بود.

از سوی دیگر با توجه به مشکلات عدیده‌ای که در کشور ما بر سر راه رشد و توسعه صنعت گردشگری و جذب جهانگردان وجود دارد، نقش و اهمیت بکارگیری تبلیغات حرفه‌ای و مدرن و سرمایه‌گذاری‌های کلان در این رابطه بسیار نمایان‌تر می‌شود. از جمله این مشکلات می‌توان به پندارهای غلط جهانگردان خارجی نسبت به ایران‌، مشکلات اداری مانند تهیه روادید، مشکلات گمرکی ، مشکلات بیمه جهانگردان و اموال آنان در کشور و… اشاره کرد.

باتوجه به موارد فوق برآن شدیم تا با جمع آوری و تدوین یک بانک اطلاعاتی قوی با طراحی جذاب و امکانات سهل‌الوصول و استفاده از تبلیغات اصولی و علمی تا حدودی این نقصان را برطرف نموده و به افزایش سهم ایران بزرگ و دیدنی از درآمدهای این صنعت کمک نماییم.

مهمترین مواردی که در این محصول آورده خواهد شد به شرح زیر می‌باشد که علاوه‌بر زبان فارسی به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و چینی قابل ارایه هستند.

ü   معرفی جاذبه‌های گردشگری بین‌المللی و ملی ایران اعم ازمذهبی، تاریخی و طبیعی بصورت جذاب و تاثیرگذار (پاناراما، مولتی مدیا و سه بعدی)

ü  آشنا کردن جهانگردان با فوانین و مقررات ورود، اقامت موقت و خروج از ایران شامل : نشانی پستی و اینترنتی سفارتخانه‌ها و رایزن‌های فرهنگی ایران در دیگر کشورها، ارایه اطلاعات کامل از نحوه دریافت روادید،‌ارایه اطلاعات کامل در خصوص فوانین گمرک و بیمه در ایران،‌ نحوه ورود خودروی شخصی و …

ü   تلاش در جهت از بین بردن باورهای غلط دربارۀ ایران به وسیله تبلیغات اصولی و نمایش تجربیات دیگر جهانگردان در ایران.

ü  معرفی شرکت‌های خدماتی توریستی از جمله شرکت‌های هواپیمایی و تورهای مسافرتی،‌ هتلها و اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید صنایع دستی و سوغات ایرانی.

ü  طراحی نقشه الکترونیکی با قابلبت جستجو و راهنمایی مسیر از تمامی شهرهای مهم و راههای بین شهری قابل استفاده بر روی گوشی‌های تلفن همراه و رایانه.

ü   معرفی مسیرهای گردشگری تعریف شده و مهم ایران.

ü   معرفی آداب و رسوم محلی و سنتی ابران در فصول مختلف.

مطالب مرتبط
پرورش ماهیپرورش ماهی 16 آبان 93

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.