راهکارهای کاهش اختلالات در درس املاء

2000 تومان – خرید
درنظام تعلیم وتربیت اگر ریزبینی ها و دقت وتوجه دقیق به مسائل نباشد زیانهای جبران ناپذیری به بار خواهد آمد زیرا سطحی نگری وعدم درگیرشدن با مسائل حساس ومهم و پاسخ نگفتن به آنان در بلند مدت صدمات فراوان به پیکره تعلیم وتربیت وارد می کند.

بنده به عنوان عضوی از آموزش و پرورش به این امر اعتقاد دارم که مطالعه و تحقیق و حل مسائل در قالب اقدام پژوهی باعث حل بسیاری از نارسایی ها واختلالات واشتباهات دانش آموزان درامریادگیری می شود و باعث هدایت بهتر فراگیران می گردد.

هرانسانی اگر دست به کار بزند و با تلاش و کوشش به نتیجه دلخواه خود برسد آن عمل برایش لذت بخش می گردد و انگیزه برای انجام مجدد آن فعل چندین برابر می گردد اما زمانی که  با تلاش فراوان به خاطر عدم آشنایی با راهکار درست و نداشتن ابزار لازم، با وجود صرف هزینه و انرژی فراوان به مقصود نرسد ناامید و سرخورده می گردد. واین در مورد دانش آموزان نیز صدق می کند. زیرا یکی از عوامل که امروزه باعث می شود دانش آموزان بهره کمتری از تلاششان بگیرند. عدم آشنایی با شیوه درست یادگیری و همچنین عدم آشنایی با شیوه افزایش یادآوری و نگه داری اطلاعات می باشد. دانش آموزان با تلاش زیاد و صرف وقت فراوان نمی توانند به نتیجه مطلوب برسند و این باعث سرخوردگی و بی رغبت نمودن آنان برای مطالعه می گردد.

بنده دبیر دین و زندگی هنرستان کاردانش فارابی شهرستان نوشهر در برخورد با دانش اموزان کلاسم متوجه شدم بیشتر دانش اموزان به علت گرایش و ضعف استعداد و همچنین به خاطر عدم اشنایی با شیوه افزایش یاداوری از نظر میزان علاقه مندی و توجه به مطالعه در سطح پایینی هستند. بنده به خاطر احساس مسئولیت وعلاقه مند بودن به پیشرفت دانش اموزان شهرم لازم دیدم تا جایی که امکانات و توانایی اقتضا می کند به یاری و کمک انان بپردازم.

۳- بیان مساله:

هنگام پرسش درس دینی متوجه شدم که بعضی از دانش اموزان اظهار می دارند که درس را بسیار خوانده اند اما زمان پاسخگویی به سوالات مطالب را فراموش می کنند یا با پاسخ سوالات دیگر اشتباه می گیرند.و این خود باعث می شد که انان بسیار از این موضوع ناراحت باشند و علاقه و انگیزه لازم برای تلاش مجدد را از دست بدهند.

مطالب مرتبط
روسیهروسیه 25 تیر 94

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.