تحلیل روسازی انعطاف پذیر

روسازی راه به دلیل قدمت دیرینه‌ای که در جهان و نیز در ایران دارد. همواره از دیرباز مورد توجه مهندسین بوده است. به تدریج و با شکل‌گیری قالب استاندارد برای روسازی‌های انعطاف‌پذیر و صلب، لزوم تهیه برنامه‌های کامپوتری و تحلیل عددی روسازی‌ها جهت صرف زمان کمتر و بررسی دقیق‌تر کاملاً اجتناب‌ناپذیر می‌نمود. در این پروژه سعی بر آن بوده است که روسازی انعطاف‌پذیر آسفالتی تحت اثر بارگذاری قائم در بالای رویه مورد بررسی قرار گرفته و توسط تئوری الاستیسیته و فرض ساده کننده روشش برمیستر جهت مدل لایه‌ای، تئوری ریاضی مربوط بسط داده شده و پایه‌های یک برنامه کامپیوتری براساس آن شکل گرفته است.

پروژه حاضر در شش فصل به شرح زیر نگارش شده است:

در فصل اول با عنوان مروری بر انواع روسازی، مروری کلی بر عوامل موثر بر طراحی روسازی شده است و در ادامه انواع روسازی‌های انعطاف‌پذیر و صلب معرفی شده‌اند.

در فصل دوم به چگونگی کاهش عمر روسازی‌های انعطاف‌پذیر ‌ها با توجه به کرنش قائم روی خاک‌بستر.

در فصل سوم روش چند لایه‌ای روش اجزاء محدود، ارائه شده و این دو روش با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

در فصل چهارم سعی شده است تا فرضیات به کار گرفته شده به تفضیل بیان شوند.

در فصل پنجم بخش‌های مختلف نرم‌افزار به تفکیک مورد بررسی قرار می‌گیرند

در فصل ششم امکان مقایسه‌ای فراهم شده است تا جواب‌های به دست آمده از نرم‌افزار و نیز رفتار خطی و غیرخطی با لایه‌های مختلفی از روسازی و اساس و زیر اساس مورد بررسی قرار گیرد.

در فصل هفتم جمع‌بندی و نتیجه‌گیری پژوهش مورد بحث قرار می گیرد.

فهرست مندرجات

فصل اول: مروری بر انواع روسازی

مقدمه

تأثیر بارگذار و عوامل جوی بر سیستم روسازی

عوامل مؤثر در طرح روسازی‌ها

روسازی‌های انعطاف‌پذیر

خلاصه و نتیجه‌گیری

فصل دوم: کاهش عمر روسازی های انعطاف پذیر در اثر تغییرات شرایط چسبندگی بین لایه ها با توجه به کرنش قائم روی خاک بستر

مقدمه

تاثیر بارهای افقی و اصطکاک بین لایه ای به عمر روسازی ها

تحلیل نظریه تاثیر شرایط بین لایه ای

انتخاب مدل و روش تحلیل

مدل هندسی روسازی

بارگذاری

مدل تعیین عمر روسازی ها

تحلیل تاثیر شرایط بین لایه ای مختلف بر روی عملکرد روسازی

تاثیر اجراء ضعیف اندود تک کت ( حالت اجرایی)

تاثیر کاهش اجراء ضعیف اندود پریمکت ( حالت ۳ اجرایی)

تاثیر اجرای نامناسب اندودهای بین لایه ای ( حالت ۴ اجرایی)

خلاصه و نتیجه گیری

فصل سوم: روش‌های تحلیل روسازی‌های انعطاف‌پذیر

مقدمه

حل سیستم‌های لایه‌ای با استفاده از تئوری چند لایه‌ای

معادلات پایه

شرایط مرزی و پیوستگی

حل سیستم‌های لایه‌ای با استفاده از روش اجزاء محدود

مقایسه روش چند لایه‌ای با روش اجزاء محدود

خلاصه و نتیجه‌گیری

فصل چهارم: بررسی نر‌م‌افزار Kenlayer جهت تحلیل روساز‌ی‌های انعطاف‌پذیر

تئوری نرم‌افزار

سیستم چند لایه‌ی الاستیک

Super Position و تعیین پاسخ‌ها

تجزیه تنش‌ها به مولفه‌ها x و Y

محاسبه تنش‌های اصلی

محاسبه کرنش بحرانی

آنالیز خرابی Damage Anaysis

معیار بحرانی شکست ترک کششی

معیار بحرانی شکست تغییر شکل حداکثر

محورهای چندگانه

لایه‌های غیرخطی

مصالح دانه‌ای

تقسیم لایه به تعدادی زیر لایه

انتخاب نقطه مناسب جهت طراحی

مصالح ریزدانه

نقطه تنش برای لایه غیرخطی

نکات فنی راجع به Kenlayer

اطلاعات عمومی نرم‌افزار

مصالح

آنالیز خرابی

تعداد بازه‌های زمانی در هر سال

بارها

خلاصه و نتیجه‌گیری

فصل پنجم: بررسی نرم‌افزار (TUPAS) جهت تحلیل روسازی‌های انعطاف‌پذیر

مقدمه

تئوری نرم‌افزار

سیستم لایه‌ای

برهم نهی بارها و تعیین پاسخ‌ها

نکات فنی

خلاصه و نتیجه‌گیری

فصل ششم: مقایسه‌ی عملکرد و نتایج حاصل از نرم‌افزارهای TUPAS و KENLAYER        

مقدمه

شرح چند مثال

شرح مسئله با چرخ منفرد

شرح مسئله با چرخ چندگانه

حل چند مثال

حل مسئله ۳ لایه‌ای تحت بارگذاری تک چرخ

حل مسئله ۳ لایه‌ای تحت بارگذاری ناشی از یک محور سه گانه

حل مسئله ۳ لایه غیرخطی ناشی از بارگذاری تک چرخ

آنالیز حساسیت

آنالیز خطی

سیستم سه لایه‌ای

تاثیر ضخامت لایه

تاثیر مدول لایه‌ها

آنالیز غیرخطی

فصل هفتم: جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

خلاصه

نتیجه‌گیری

پیشنهادات

منابع و مراجع

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.