بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری باعملکرد تحصیلی وخلاقیت دانش آموزان دخترپایهسوم متوسطه شهرفسا

بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری باعملکرد تحصیلی وخلاقیت دانش آموزان دخترپایهسوم متوسطه شهرفسا

بررسی رابطه بین سبکهای یادگیری باعملکرد تحصیلی وخلاقیت دانش آموزان
دخترپایهسوم متوسطه شهرفسا

هدف این پژوهش بررسی رابطه بین سبک های یادگیری با عملکرد تحصیلی وخلاقیت دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه شهر فسابودروش انجام پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود.جامعه آماری در این پژوهش شامل تمامی دانش ۲۹ در مدارس این شهرمشغول به تحصیل – آموزان دخترپایه سوم متوسطه شهر فسا که ۰۷۷ نفربوده که در سال تحصیلی ۲۹ بودند نمونه پژوهش را ۹۴۲ نفر از دانش آموزان رشته های علوم انسانی،علوم تجربی وریاضی فیزیک پایه سوم متوسطه شهر فسا بودند که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدندبرای جمع آوری داده ها ازپرسشنامه سبک یادگیری کلب وپرسشنامه خلاقیت عابدی وآزمون عملکرد تحصیلی فام وتیلور استفاده شد تجزیه وتحلیل داده های این پژوهش در سطح آمارتوصیفی از شاخص آماری میانگین،انحراف معیارودر سطح آمار استنباطی از همبستگی پیرسون ورگرسیون چند متغیره استفاده شد.مهم ترین نتایج این پژوهش به شرح زیر می باشد: از بین سبکهای اصلی یادگیری فقط مشاهده تأملی باخلاقیت رابطه مستقیم معنی دار دارد از بین سبک های ترکیبی یادگیری سبک های یادگیری سبکهای واگرادو جذب با خلاقیت رابطه مستقیم معنی دار دارند . سبکهای همگرا و جذب به ترتیب بیشترین و کمترین شدت رابطه را باعملکردتحصیلی دارند. سبکهای جذب و واگرا نیزبه ترتیب بیشترین و کمترین شدت رابطه را باخلاقیت دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.