آزمیشگاه گیاه شناسی عمومی

2000 تومان – خرید
عنوان: مشاهده کرک ها در شمدانی

مقدمه:

هدف از این آزمایش   مشاهده کرک ها می باشد . کرک ها در واقع از زواید بشره بوده و انواع مختلفی دارند . کرک ها در تمام اعضا گیاهی ممکن است بوجود آیند و وظایف مختلفی دارند از جمله حفاظت،استحکام،تشرح و یا جذب را در گیاهان انجام می دهند.

وسائل مورد نیاز آزمایش :

میکروسکوب     لام         تیغ           صفحه ساعت         یونولیت

آب مقطر       لاهل                   برگ شمدانی         سوزن

توضیح:

ابتدا ما لام و لامر را کاملا پاک کنیم و کنار قرار میدهیم و حالا ما قسمتی از شمدانی را در داخل یونولیت قرار می دهیم و با استفاده از تیغ برش می زنیم ،برشی را که می زنیم باید ظریف و کاملاً  نازک باشد و قسمت های برش زده را در داخل صفحه ساعتی که حاوی آب مقطر می باشد میگذاریم و سپس لام را ر می داریم و یک قطره آب در وسط آن می چکانیم و قسمت برش زده شمدانی را با نوک سوزن بر می داریم و روی لام قرار می دهیم باید صوری لامل را بگذرایم که تشکیل حباب ندهد.

 

کرک های که توط عدسی شی ۴۰ دیده شده است.

عنوان: مشاهده چوب پنبه و عدسک در پوست سیب زمینی

مقدمه : هدف از این آزمایش مشاهده چوب پنبه و عدسک می باشد چوب پنبه در اثر فعالیت لایه زائیده پوست یعنی فلوژن بوجود می آید و قسمت های داخلی گیاه نمی تواند تبادلات گازی را انجام دهد و در این بافت ها اندامی بوجود می آید که عدسک نامیده میشود و تبادلات گازی را انجام می دهد.

وسائل مورد نیاز آزمایش :

میکروسکوب           لام     تیغ   صفحه ساعتی         کار من زاچی                 آباژ اول

آب مقطر             لامل       سوزن         سبزید               سیب زمینی

توضیح:

قسمتی از پوست سیب زمینی را به صورت کاملاً ظریف با تیغ برش می زنیم ، این پوست را ابتدا در آب ژوال حدود ۱۰-۵ دقیقه قرار می دهیم و بعد با سوزن آن را ر می داریم و در آب مقطر قرار میدهیم و بعد آن را حدود ۴۰ ثانیه در سبزید قرار می دهیم و باز هم باسوزن پوسته سیب زمینی را بر میداریم و در داخل آب مقطر قرار میدهیم باز هم آن را ازآب مقطر خارج می کنیم و در داخل کارمن زاجی حدود ۶-۵ دقیقه قرار می دهیم و بعد با آب میشوییم . حالا لام را بر میداریم و یک قطره آب میریزیم روی آن و پوست سیب زمینی را روی آن قرار میدهیم و لامل را روی آن می گذاریم طوری از تشکیل حباب جلوگیری کند و در زیر میکروسکوب با عدسی شی ۴۰ قرله میدهیم.

مطالب مرتبط
حل مسئلهحل مسئله 07 شهریور 94

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.